Drömmer kod

I onsdags efter att jag spelat NetHack tre gånger tyckte jag att det borde vara lätt att fixa en klon på det. Lättare än att göra färdigt WoodQuest (Spel med en pingvin i som jag och Malin försökte göra i GameMaker6) iaf. Och om jag gjorde det, skulle jag kunna skicka hela apparajset till Roger (min lärare i spelutveckling) med tillhörande dokumentation och sånt. Och kanske skulle han då ge mig betyg i kursen. Det tycker jag skulle se snyggt ut, för då kan jag ta ut en examen.

Eller så skulle det iaf vara kul under tiden….

Jaohapp, det var väl bara att sätta igång. Som vanligt skrev jag några sidor kod innan jag kompilerade första gången, och det var då datorn satte igång och krashade igen… Den kraschar dev-c++ med väldigt hög sannolikhet just när man kompilerar, och så var jag tvungen att starta om varannan krasch. Kom ju inte framåt så fort då.

Så åkte vi till mor och firade att hon fyllde 50 i fredags. När vi stack till Hölö i torsdags tog jag med mig programmet på en cd och tänkte att jag kunde fila lite på det på mammas dator. Micke tog med sin bärbara, och tur var det, för blixten hade slagit ned, så mamma hade ingen dator längre. Jag snodde ganska snart åt mig Mickes burk.

Helt underbart! En bärbar dator som fungerar alldeles utmärkt. Inga mystiska buggar (vad jag har märkt), och den hänger sig typ aldrig, så jag kan kompilera hur mycket jag vill. Så nu sitter jag vid den och skriver program fast vi är hemkomna. Det går framåt! Nu är spelet nästan spelbart.

Men jag har inte sovit ordentligt sen i onsdags, och nu drömmer jag kod på morgonkvisten. Så om någon undrar varför jag inte svarar på mess på icq/msn är det för att jag bor 2 m längre bort vid den bärbara… =)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *